Montana it is! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josette Toor - WaarBenJij.nu Montana it is! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Montana it is!

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

27 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Welkom op mijn waarbenjij.nu waar ik alle verhalen zal plaatsen die ik ga meemaken in Amerika, want Joos Goes Montana!!!!

Het was nog even spannend of het hele Amerika verhaal wel door zou gaan maar gelukkig! Begin Januari ga ik samen met Eveline één semester keihard studeren (haha) aan Montana State University! Het is een minor binnen de Voeding en Dietetiek. Dit zijn dan ook de lessen die ik daar zal gaan volgen. Dit semester zal ruim 4 maanden duren. Dit ga ik doen om weer een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'.

Inmiddels heb ik mijn visum en ticket binnen, dus nu nog koffers pakken en wegwezen!


Een korte inleiding over hoe, wat en waar:
Montana staat op nummer 4 als het om de grootste staten van Amerika gaat. Tevens is het een van de dunst bevolkte staten. De bijnaam van de staat is Treasure State, ik ben dus benieuwd! Vroeger werd het bewoond door indianen stammen.

Montana State University ligt in Bozeman. Een van de grootste steden in Montana. De inwoners zijn voornamelijk studenten. Bozeman ligt midden in de Rocky Mountains. Het heeft dan ook een mountain time-zone. Het is er trouwens 8 uur vroeger dan hier!!
Het weer kan soms iets wat extreem zijn. In de periode dat ik daar zit is het tussen de -10 en -35 graden met een giga dik pak sneeuw. Dit zorgt uiteraard wel voor een super mooie omgeving!

Daarnaast is het super lang vliegen, 2 keer overstappen omdat het vliegveld van Bozeman nogal klein is.

nog meer info over de universiteit? www.montana.edu


Mijn tijd daar houdt uiteraard ook in dat ik Nederland even zal moeten missen!
Daarom wil ik jullie gerust uitnodigen om leuke berichtjes achter te laten zodat ik toch nog een beetje op de hoogte blijf van berucht Nederland!

In mei ben ik weer in Nederland en zie ik jullie allemaal weer terug!
Tot die tijd, tot mails/ sms's en skypes !!


Liefs Josette

  • 28 December 2009 - 11:23

    Jitschak:

    Haah, je gaat al bijna, leuk leuk. Heel veel plezier alvast. Flink chillen met je roommate en hopen dat zij ook van films in de nacht kijken houdt ;-)

  • 04 Januari 2010 - 21:35

    Saartje:

    Heej! Jeetje zelfs een inleiding over de staat :P Zo ver ben ik nog niet en ik vertrek morgen al!

    Veel sterkte de laatste dagen en heel veel plezier in Montana! We spreken elkaar!

  • 07 Januari 2010 - 12:14

    Annita:

    6 januari vertrokken met vertraging. Overstap Wasingthon gemist. Nu vast op airport van Denver...7 uren wachten pfff..Ik hoop snel te horen dat je in Bozeman bent aangekomen. Nu inmiddels 30 uur verder, zijn jij en Eef nog onderweg. Slaap lekker even bij. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 52816

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: