Discover Montana - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Discover Montana - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Discover Montana

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

19 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De afgelopen dagen zijn ook weer voorbij gevlogen. We ontmoeten steeds meer gezellige mensen en zijn dan ook stukken minder op de kamer te vinden dan voorheen.
Vrijdag zijn we naar Museum of The Rockies geweest. Hier waren vooral beenderen van dinosaurussen, foto’s uit de tweede wereldoorlog en informatie over het leven in Montana van vroeger. De vroegere bewoners van Montana waren de indianen. Tegenwoordig zijn er nog slechts 7 reservaten te vinden waar 11 verschillende stammen leven.

Zaterdag avond zijn we met andere mensen die in het super gezellige Roskie gebouw wonen naar The Norris Hot Springs geweest. Een door de aarde -tot 50 graden Celsius- opgewarmd ‘zwembad’ waar zich ook al de geschiedenis van de indianen heeft afgespeeld. Deze bleven hier overwinteren om de barre kou te kunnen overleven. Tegenwoordig staat het bekend als ‘The Water of The Gods’ en is het een plek om heerlijk te genieten van de gezellige live muziek en de warmte.
Zondag was er in Roskie alweer het volgende feestje, waarbij je op de 11e verdieping een schaal(tje) ijs kon halen en vervolgens iedere verdieping naar beneden allemaal versiersels voor erbij. Opvallend is vooral dat ze echt 10 dingen hebben bedacht om op je ijs te kunnen doen.

Na anderhalve week zijn we de te chique term ‘Dining Hall’ al zat want meer dan vies kantine voer is het niet. Mensen hier noemen het de swag. Daarom hebben we gister de keuken hier gebruikt en een heerlijke pasta bereid met bizon vlees (voor de rest). Daarnaast heeft Eef haar grootste talent weer waar gemaakt en een heerlijke appeltaart gebakken.

Ook de druk van het huiswerk hebben we al ondervonden! Vandaag de tweede les dag achter de rug en de eerste toets. Deze van het vak Culinary Fundamentals, een vak die we eigenlijk niet wilde gaan volgen maar door te weinig credits wel moesten. Het gaat voornamelijk over de voedselveiligheid. Hierbij dus te denken aan het bekende HACCP plan, de vele bacteriën en de wetten en regels opgesteld door de overheid.
De lessen hier zijn echt heel anders. De docenten gaan heel snel door de stof heen omdat je hier alles van te voren al gelezen moet hebben. Wat nu al is opgevallen is dat ze hier heel veel huiswerk opgeven maar tot nu toe gelukkig nog wel te overzien. In de les krijg je ook kleine opdrachten waaruit blijkt dat je aanwezig bent geweest. Op deze manier kun je punten krijgen die meetellen voor je eindresultaat.

Het weer is de afgelopen dagen flink warmer geworden. De sneeuw is dan ook meer dan gehalveerd. De voorspellingen zijn dat het van de week opnieuw een winter wonder land wordt en de sneeuw weer vers is voor een dagje snowboarden!

• 20 Januari 2010 - 00:08

Zo he, goed opgelet met je dagje cultuur snuiven hoor!! Haha!!
    Lekker dat jullie het zo naar je zin hebben. Kan me voorstellen dat je dat kantinevoer snel zat bent, Greece zal wel niet veel beter zijn...
    Groetjes aan Eef weer!!!
    xxx

• 20 Januari 2010 - 10:05

Kaj:

heej schat, er is volgens mij zat te doen totdat ik kom.;) haha. veel succes met je huiswerk lief.
    kuzy kus

• 20 Januari 2010 - 13:02

Annita:

Leuk bericht!! Volgens mij staat deze manier van studeren je wel aan.
    De sneeuw is hier allemaal weg;-(
    Het was zo mooi alles wit te zien. Geniet ervan en hopelijk valt er nog genoeg voor jullie. Dat is een mooie bijeenkomstigheid.
    Veel suc7 en kus, mams

• 20 Januari 2010 - 15:56

Randy:

heyhey josette! Alles goed met je?

hier mijn eerste berichtje ! hehe ik sprak net kaj, en ik dacht laat ik de spannende verhalen van joos ff gaan leze! Veel meegemaakt al joh! mooie foto's ook, en dat snowboarden! damn jaloers jaloers :p hopelijk dat die seeuw ook echt terugkomt voor je!.. Nou ik hou je site in de gaten af en toe! veel plezier/succes nog en je hoort weer van me !

Greeetzzzz Randy!

• 22 Januari 2010 - 16:58

0pa En Oma:

hoi lieverd heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat prachtig zijn je verhalen .heel en heel veel liefs van ons knuffel doeg

• 22 Januari 2010 - 17:27

Tosca:

kantine voer?! je studeert nota bene voeding!, Toch vreemd! hoe gaat het met het 'vegetariër' zijn daar?