Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

23 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Tijdens mijn verblijf in California ben ik er achter gekomen dat Montana zeker niet de enige mooie staat is in Amerika en dat iedere staat iets geheel anders te bieden heeft. Zo is in California het surfen ontzettend populair en vind je in Montana niemand die niet aan skien of snowboarden doet.

Gelukkig heb ik in Cali het surfen kunnen proberen. Ondanks dat ik daar geen direct natuurlijktalent in ben heb ik het ontzettend leuk gehad. De golven waren hard, hoog maar perfect voor een beginner.
Hoewel ik bisons gewend ben vanuit Montana hebben ze in California dolfijnen die nieuwsgierig komen kijken wat surfers (en poging doen tot surfers) in het water doen. Wat een ervaring...

Na het zonnige Templeton (+ omstreken) hebben we de tocht naar Mammoth Lake gemaakt. Een skiers dorp richting het noorden van California.
Mammoth Lake staat bekend om het vele sneeuw, de relaxte sfeer en de enorme hoogte (>7000 feet is het laagste punt van de berg).
Om het relaxte erin te houden hebben we midden in de nacht heerlijk tijdens een sneeuwstorm in de hot tub gezeten. Daarna lekker naar bed gegaan zodat we de volgende ochtend (05.00 uur) klaar waren voor de rit van 14 uur.
Omdat de sneeuwstorm was blijven aanhouden kwamen we na 40 miles al vast te zitten in de sneeuw bovenop een berg. Vooruit rijd kon niet meer en keren was te gevaarlijk. Uiteindelijk hebben we besloten de auto terug te duwen zodat we niet ingesneeuwd zouden raken. Helaas tevergeefs want 15 minuten laten was er zoveel sneeuw gevallen dat mijn eigen voeten niet meer te zien waren en er geen beweging meer in de auto te krijgen was. UIteindelijk is het ons toch gelukt om veilig terug te rijden naar Mammoth Lake, waar we we een nieuwe route gevonden hadden naar Bozeman die slechts 28 uur zou duren.
Hoewel het een hel van een rit was (lees 28 uur met 3 Amerikaanse mannen in de auto die dol zijn op hamburgers eten - in de auto - boeren laten en klagen over van alles en nog wat) hebben we wel een hele mooie route gedaan. We zijn door de woestijn in Nevada door Las Vegas gereden en via de St George Canyon (google) naar Salt Lake city -> Idaho Falls -> Bozeman.


Het is goed om weer terug te zijn in Bozeman. Stiekem was ik een beetje bang het het heel erg zou tegenvallen maar het tegendeel is waar. De sneeuw, Daily Coffee, Sola, Food Co-Op en mijn vrienden toveren nog steeds een lach op mijn gezicht!

De foto's van Templeton en Mammoth Lake staan onder mijn vorige verhaal. Hopelijk maak ik snel weer mooie foto's om te uploaden!


  • 23 Maart 2011 - 18:20

    Kaj:

    Heej mop,

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin heb. veel plezier nog schat.

    kus

  • 23 Maart 2011 - 18:21

    Kim:

    Joos wat kun je toch mooi schrijven ! :) Leuk om je ervaringen te volgen.. x

  • 23 Maart 2011 - 19:54

    Annita:

    Hey USA fan van ons!
    Bijna ingesneeuwd daar, hier vallen de mussen al bijna van het dak....lekker weer teenslippers aan, duhhh!!
    Enne, je baas heeft het druk, of je snel weer thuis wilt komen. Het terras zit daar bomvol! De hamburgers vliegen daar de keuken uit. Niemand die een boer laat! Remco en Cindy say greetzz to you.
    Geniet ervan ... en maakidd snel mooie foto's.

    XXXX en knuf

  • 23 Maart 2011 - 20:39

    O En O:

    Wat weer gezellig het lezen van je belevenissen.Als je weer thuis bent komen we gouw eens een hamburger eten.veel liefs en xxxxx O en O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 52830

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: