Road Trip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Road Trip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Road Trip

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

21 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is zondag middag, wat inhoud dat spring break zo goed als over is. Terwijl langzaam aan alle studenten weer terug komen ben ik tevreden aan het terug denken aan mijn geweldige road trip. Precies een week geleden vertrokken Kaj en ik in alle vroegheid naar Salt Lake City, Utah. Na een lange toch van 7 uur dwars door de Rocky Mountains, een ‘Italiaans’ ‘Diner’ bij een restaurant wat een keten bleek te zijn en een heerlijke nacht slapen hebben we Salt Lake City ontdekt. Een grote onder de smog bedekte stad dat uit meerdere centra’s bestaat. Het ligt net als Bozeman tussen de bergen. Het snelwegen netwerk is er ingewikkeld en lopen in het shopping center voelt als Dinsey world. Alles is er geweldig, groot, mooi en betoverend.

Antelope Island State Park
Een eiland midden in Salt Lake dat zijn naam te danken heeft aan het zeer zoute water. Op het eiland zijn een van de oudste rotsen ter wereld te vinden. Sommige zijn ruim 2,7 biljoen jaar oud, wat maakt dat ze ouder zijn dan de rotsen op de bodem van de Grand Canyon. Met een felle zon en niks behalve vogelgeluiden om ons heen hebben we hier heerlijk gewandeld. Naast het geweldig mooie uitzicht en de rotsen, hebben we er ook antilopen, bizons en coyotes bewonderd.

Logan
Een dorp ten noord-oosten van Salt Lake City wat het thuisfront is van Utah State University, mijn oorspronkelijke nummer 1 keuze om te gaan studeren. Kleine straatje met typische houten Amerikaanse huisjes typeert dit dorp. Aan het einde van deze straatjes, boven op de berg is het prachtige hoofdgebouw van de universiteit gevestigd. Het is heel anders om te zien dan MSU. Het ziet er nieuwer en netter uit en stiekem heb ik dan ook een lichte teleurstelling gevoeld. Wetend dat Montana veel meer te bieden heeft dan Utah.

Idaho Falls
Een grote stad aan de oostkant van Idaho wat wordt gekenmerkt door de ‘Snake River’ die door de stad heen loopt. Het middel punt van de stad heeft dankzij deze rivier kleine watervallen. De stad zelf is redelijk uitgestorven. Na een heerlijke maaltijd in een restaurant waar we de enige gasten van de avond waren hebben we geslapen in het Super 8 Motel.

Grand Teton National Park
Een nationaal park ontstaan na een breuklijn in de aarde. Ons was beloofd dat dit park nog mooier zou zijn dan Yellowstone National Park maar na de hoge verwachtingen viel het een beetje tegen. Praktisch gezien alles was bedekt met sneeuw en de hiking trails waren niet goed aangegeven waardoor je niet uitkomt waar je had gewild.


Na al deze belevenissen zijn we nog een dagje naar Hyalite en Yellowstone National Park geweest. Hier zijn momenteel veel wandel gebieden gesloten omdat de beren uit hun winterslaap zijn. Door hun honger jagen ze in die periode veel. Er liggen in deze gebieden momenteel dan ook veel karkassen. Hopelijk worden de gebieden snel open gesteld zodat ik ook dat avontuur kan ontdekken.

Ondanks de lente is er toch opnieuw een flinke laag sneeuw gevallen. Geen twijfel mogelijk dus om naar Moonlight Basin te gaan en op de beste verse sneeuw ter wereld een poging tot snowboarden te doen. Het ging beter dan voorheen en ik merk dat ik steeds meer kan en durf.

Het was fijn om Kaj te laten zien wat mijn nieuwe, tijdelijke huisje is en vooral waar het is.
Aan het prachtige uitzicht ben ik nog steeds niet gewend. Nog iedere ochtend word ik wakker met de gedachte dat ik in een vallei woon tussen de Rocky Mountains, mijn uitzicht het grootste skigebied van Amerika is en hoeveel geweldige mensen er hier om mij heen zitten…



  • 22 Maart 2010 - 17:23

    Annita:

    Heb jij daar ook zo'n typisch Amerikaanse mailbox? Het is net als in de film.
    Twee glunderende filmsterren ;-) maken het plaatje compleet. Ik ben bij thuiskomst reuze benieuwd naar je beloofde "nog veel meer" foto's.
    De Oostvaardersplassen, dichterbij huis zal je aandacht nu ook gaan krijgen???
    SUCCES nog verder met studeren en mooie natuur bezoekjes.
    KUS

  • 22 Maart 2010 - 18:22

    Kaj:

    heej lief, ik ben eindelijk thuis aangekomen na een flinke vlucht. Ik vond het echt geweldig samen met je lieverd. had ik voor geen goud willen missen.
    hou van je .

    kus

  • 23 Maart 2010 - 10:23

    Abele:

    (Y)!

  • 25 Maart 2010 - 16:06

    Saartje:

    Wooww dat klinkt heerlijk zeg! :) Ik heb dan wel mooi weer, mijn uitzicht is iets minder... :P
    Hoe gaat het op school? Goede resultaten?

  • 31 Maart 2010 - 09:33

    Ellen...:

    Nou ze zeggen tegen mij dat als het niets mocht worden in de voeding dat ik wel columniste kan worden maar jij kan er ook wat van. Of misschien nog beter: je kan goed door als collega van Chris Zegers :P Haha! Klinkt onwijs mooi daar!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 52843

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: