Treasure State - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Treasure State - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Treasure State

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

29 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Terwijl de dagen hier nog steeds voorbij vliegen leer ik nog steeds enorm veel over Bozeman, Montana en Amerika. Nog steeds heb ik het hier enorm naar mijn zin en ben ik nog steeds niet gewend aan het idee dat ik in een vallei van de Rocky Mountains woon waar ik de zon zie opkomen aan de voet van de Bridger Mountain, en zie ondergaan aan de voet van de Spanish Peeks waarachter Big Sky zich verschuilt houdt. Het is dan ook geen wonder dat de naam Montana is afgeleid van het spaanse woord voor berg, Montón. De nickname Treasure State begin in ook volledig te begrijpen. Of er nou sneeuw of zonneschijn is, er heerst een bepaalde rust hier, een bepaalde vrijheid.
De mensen zijn hier vriendelijk, zeggen elkaar gedag, zijn oprecht en behulpzaam. Dit zorgt niet alleen voor een fijne sfeer binnen de schooltijd maar ook voor vrienden voor het leven.
De mensen zijn benieuwd hoe wij in Nederland leven en het valt me op dat vrijwel niemand iets van ons kikkerlandje af weet. Het is voor hun moeilijk te realiseren dat er 17 miljoen mensen wonen in plaats van de 1 miljoen in Montana, er altijd files zijn, wiet legaal is en ons hoogste heuvel zo’n 328 meter hoog is.

Nu ik hier alweer op driekwart van mijn verblijf ben besef ik me dat ik er een nieuwe liefde bij heb en hier stiekem niet meer weg wil. Deze staat heeft me zoveel te bieden, wat ervoor heeft gezorgd dat ik alleen maar meer volwassen word, leergieriger en een ontdekkingsreiziger.
Mijn schoolresultaten zijn enorm vooruit gegaan. Tot nu toe sta ik voor al mijn vakken minimaal 85% van de 100%. Voor twee vakken heb ik zelfs 97% gescoord. Hieruit blijkt dat ik na al die jaren de nerd in mezelf heb gevonden, ondanks de engelse taal en het andere leersysteem.
Niet alleen op school ga ik enorm goed maar ook van de berg ben ik inmiddels niet meer weg te slaan. Het is me gelukt om voor het einde van het skiseizoen nog goed te kunnen leren snowboarden. De bochtjes verlopen nu soepel waardoor ik ook eindelijk van andere pistes af kan, de ene piste met een nog mooier uitzicht dan de ander.

Het enige waar ik nog niet aan gewend ben is het vieze en eenzijdige eten in de dining hall en de vieze badkamers in Roskie. Met een avondmaaltijd van sla en droge spaghetti heb ik inmiddels al een glimlach op mijn gezicht. Vaak bestaat het uit een salade met droge rijst of aardappelpuree. Inmiddels heb ik geleerd dat ik niet raar moet opkijken als het doucheputje vol met haar zit, de wasbak vol makeup of tandpasta, de wc bril vol urine of erger nog, een niet doorgetrokken tampon. Ik vind het dan ook niet gek dat veel studenten na hun eerste jaar
verhuizen naar huizen gelegen rond de campus. De jacht op huizen voor aankomend schooljaar is begonnen en dus zo ook voor mijn buurmeisje Karen. Ze heeft ons meegenomen naar diverse huizen om daar een kijkje te nemen. Amerikaanse huizen variëren van klein met een cowboy inrichting tot groot en modern met een enorme tuin. Bijna allemaal zijn ze gemaakt van hout en hebben ze een enorme garage en of kelder. Het laatst bezochte huis was er een met 3 slaapkamers, 2 badkamers en een enorme tuin uitkijkend op Bridger Mountain.
Een prachthuis waar ik stiekem toch wel heel erg jaloers op ben.

Het heeft mijn ogen doen openen, deze Treasure State…

  • 30 Maart 2010 - 08:33

    Kaj:

    Niet daar blijven hoor lief;).

    Maar wat je zegt al die mensen zijn echt heel vriendelijk ( en niet overdreven zoals in een winkel doen). dat heb ik al gemerkt na een weekje in montana.

    kuzy kus.. hou van je!

  • 30 Maart 2010 - 10:06

    Annita:

    Nerd wat een mooie foto's heb je er weer bij gedaan!

    Enne kom terug hoor...ik maak kaastaart voor je!

    xx

  • 30 Maart 2010 - 20:26

    Josette:

    Mijn mid-term grades:

    Sustainable Food Systems (4e jaar vak) gescoord: 100%
    van: 100%

    Nutrition and Society (3e jaars vak) gescoord: 90%
    van: 100%

    Human Nutrition (2e jaars vak) gescoord:97,7%
    van:100%

    Culnary Fundamentals (2e jaars vak) gescoord:97,6%
    van100%

  • 31 Maart 2010 - 09:37

    El:

    OMG Joos, neurd!!! Wie had dat ooit gedacht??? Whaha!!! Naja, alleen maar mooi toch??
    Het eenzijdige eten komt me erg bekent voor. Wij slaan ook steeds vaker de gratis maaltijden over en koken zelf of spreken met een paar anderen af, much better! Zo ben nu weer helemaal bij met je verhalen. Na de zomer moeten we eigenlijk een keer meten om bij te praten. Roséetje, kleedje, Vondelparkje misschien ;)
    Knuffels uit een heerlijk warm Thessaloniki!

  • 31 Maart 2010 - 15:48

    Josefien:

    He dame, ik begrijp heel goed dat het leven daar jou veel te bieden heeft. Weet dat iedereen in NL jou graag terug ziet komen en jou in levende lijve weer wil zien. Maar eerst nog even lekker genieten, veel plezier maken en o ja, je was er naar toe gegaan om te studeren, nou dat lijkt ook helemaal te lukken!!! Je bent een super meid. groeten uit Almere.

  • 31 Maart 2010 - 21:15

    O En O:

    Hij doet het weer.hier alles goed hebben weer met plezier je verslag en foto,s gezien.Prettige Paasdagen veel liefs H gr o en o de broekers

  • 03 April 2010 - 01:36

    Saartje:

    Heej!
    How is everything going over there?
    Ik weet precies wat je bedoelt met vieze badkamers! Echt waar, zo goor heb ik het in NL nog nooit gezien. Gelukkig is mijn appartement aardig schoon.
    Nog paasplannen? ;-)

  • 04 April 2010 - 14:14

    Ricardo:

    Wat superrrvet, Josette! Haha, dat rijmt ;)!. Have fun daar nog de laatste periode!

    Xxx!
    Ricardo

  • 08 April 2010 - 18:11

    Kim:

    Hiii mop, eindelijk snap ik waarom ik geen email krijg van jouw belevenissen? En ik dacht nog wel dat je niets aan het uittypen was? Maar ik heb me aangemeld! Dus kan ik nu de rest van al je verhalen direct lezen :).
    Jeemig wat gaaf dat je het snowboarden onder de knie hebt! I'm so jalours! Sta al te bibberen boven op de *kleine* berg in snowworld :D.
    En jij een nerd? Haha de wonderen zijn de wereld nog niet uit? :$
    Liefs en dikke kus!

  • 10 April 2010 - 08:46

    Abele:

    Studiebol, niet vergeten bier te drinken na al die 9s en 10en! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 52841

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: