Pioneer Ranch - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Pioneer Ranch - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Pioneer Ranch

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

02 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De cowboys en cowgirls waren luidkeels mee aan het zingen, dansen of stonden sprakeloos te luisteren naar het concert van Jack Ingram en Gary Allen. Doordat ik nog nooit eerder van deze country helden had gehoord behoorde ik tot de laatste categorie. Met open mond heb ik staan luisteren naar de swingende nummers en van iedere minuut genoten. Het was een feestelijke afsluiting van mijn laatste schooldag hier op de MSU. De laatste examens zijn gemaakt en de werkstukken ingeleverd, het afscheid komt nu steeds dichter bij…

Om de koude rillingen van deze gedachte van me af te zetten hebben we in oranje shirtjes vanwege koningendag deelgenomen aan het Bobcat Fest van de MSU. Het publiek werd voorzien van gratis hotdogs, hamburgers, chips en cola terwijl de live band ondanks de sneeuw aan het spelen was. Hierna volgende een heerlijk diner in de sushi bar met vrienden, een huisfeest, een kroeg en nog een huisfeest. De nacht heeft tot in de late uurtjes geduurd maar met veelbelovende plannen voor de volgende ochtend. Na enkele uren slaap werden we opgehaald door Tanner, een vriend van ons waarvan zijn familie al 8 generaties een enorme ranch bezit op steenworp afstand van Yellowstone. Aan de voet van de berg, die eigendom is van deze familie, ligt een enorm stuk land dat wordt onderbroken door de Yellowstone River die door de achtertuin stroomt. Er heerst een enorme rust die af en toe onderbroken word door het loeien van een koe of het kraaien van een eagle. Het is de naam Paradise Valley dan ook meer dan waard.
Omdat naar Nederland vertrekken voordat we het echte boeren leven van Montana hebben ontdekt geen optie is, kregen we na het ontbijt een lesje schieten. Wat een kick, wat adrenaline en wat een machtig gevoel geeft het als je het geweer laad, de trekker overhaalt en je target haalt.
Scheurend op quads hebben we een rondleiding gekregen over de ranch waarna we de berg zo hoog zijn op gescheurd dat we boven de sneeuwlijn reden met een uitzicht van kilometers ver over de prachtige Rocky Mountains. Het gevoel van het Amerikaanse leven is compleet gemaakt en afgesloten met een kampvuur, s’mores -geroosterde marshmallows met chocolade en gramcrackers- en zwemmen in de Chico Hotsprings.

In Montana bevinden zich ruim 300 grotten waarvan de in 1892 ontdekte Lewis & Clark Caverns het meest bekend zijn. Tijdens de rondleiding moet er worden gebukt, gegleden en geklommen om in de verschillende kamers te komen waar de prachtige stalagmieten en stalactieten te bewonderen zijn.
Als een van de weinige groepen hebben wij het geluk gehad dat de lichtvoorziening in de grot niet optimaal functioneerde waardoor we in het donker met enkele zaklampen de route moesten vervolgen. Een prachtige ervaring om in het pikkedonker door een grot te lopen en te ontdekken in wat voor ruimte je bent.

Een weekend vol adrenaline, spanning, sensatie en de natuur die Montana maakt tot wat het is… een weekend om nooit te vergeten.

• 03 Mei 2010 - 06:05

Kaj:

heej schat,

echt super vet dat je heb mogen schieten. En heel vet dat je heb mogen quad rijden. haha. Tot snel lieverd.

• 03 Mei 2010 - 06:25

Josette Van Toor:

( ik heb ook een nieuwe film eropt gezet ! )

• 03 Mei 2010 - 17:46

Annita En Sjaak:

Leuk verhaal. Ben benieuwd naar de foto's want die kan ik hier niet zien.

• 06 Mei 2010 - 10:34

Abele:

Hey! Supervet allemaal! Geniet van je laatste week en tot snel!

• 07 Mei 2010 - 18:40

De Broekers :

Geweldig joos die mooie foto,s en je verslag.
    we wensen je een voorspoe dige thuis reis de 15 mei staat er een pan met beslag klaar we willen je even verwennen veel liefs. O en O knuffel.

• 10 Mei 2010 - 13:21

Het Thuisfront:

Een hele goeie terugreis.
    Zonder aswollken, overboeking, gemiste aansluitingen enz.....

Wij zijn superblij dat je weer terug komt van een prachtige studietijd.
    Dit hadden we gehoopt voor je! Je bent stukken wijzer geworden ;-) prachtige resultaten geboekt, een natuurfreak geworden en vast nog onze lieve dochter gebleven ;-) Tot snel op Schiphol!!
    kusjes.

• 13 Mei 2010 - 12:15