Montana is growing on me - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Montana is growing on me - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Montana is growing on me

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

23 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


De geruchten over de aankomende sneeuwstorm hebben zich waar gemaakt. Sinds gister avond ligt er een witte deken van zo’n 20 cm over geliefd Bozeman. Gebouwen zijn besneeuwd, de auto’s zijn besneeuwd, de straten zijn witte ijsbanen geworden en zelfs de brandweerauto’s kunnen niet harder dan 60 km/h rijden. Het mooie uitzicht vanuit mijn kamer is door de sneeuwval beperkt tot enkele tientallen meters. De kou dringt mijn kamer langzaam binnen. Van de week liep ik nog buiten in een vest, vandaag is het te koud met een vest en een ski jas aan. In Bozeman het teken dat er opnieuw extreme temperaturen verwacht worden.

Langzaam begint mijn leven hier helemaal te wennen. Met de Engelse taal kan ik me inmiddels meer dan goed redden maar leer iedere dag veel nieuws! Belangrijke essays worden eerst nagekeken door vrienden en aantekeningen tijdens de lessen maak ik al in het Engels.
Over de lessen ben ik nog steeds helemaal enthousiast, mijn doel ‘een slimme carrière vrouwen worden’ komt na deze 4 maanden dus helemaal goed.
Tijdens gesprekken met Eef vallen er al Engelse zinnen tussendoor, maar dromen gebeurd wel nog steeds in het Nederlands.

Door mensen hier op de verdieping worden we ‘crazy amsterdamnies’ genoemd. Heus niet door gezellig met de meiden op te schieten en gekke dansjes te doen…

Van ons vrije dagen hebben we ook maar even gebruik gemaakt.
We hebben de sportschool op de campus ons al eigen gemaakt. Een geheel nieuw gebouw met alles erop en eraan. Voor MSU studenten gratis, alleen de fitness lessen kosten 40 dollar per semester. Ook geen geld dus. Van de zumba les hadden we veel verwacht. Eenmaal bezig bleek er echter niks aan te zijn. De docent bakte er zelf niks van en de pasjes sloegen nergens op. Het ging al door me hoofd dat ik voortaan maar de dans lessen moet gaan geven.
De bioscoop hebben we ook al ontdekt. We zijn met een paar mensen naar Sherlock Holmes geweest. Raar om een film zonder ondertiteling te kijken, maar de Large Size popcorn maakt altijd alles goed.
Gezien de Abercrombie en Hollister winkels net iets te ver weg zitten hebben we ook maar Hollister kleding via het net besteld. Toch handig zo’n internet aansluiting op de kamer.
In Downtown zijn we naar de Food Bank Co-Op geweest. Een winkel/barretje met alle biologische producten die je maar kunt wensen. Het meeste is locaal geproduceerd, dat hier binnen de grenzen van 300 miles inhoud. Ook is er een grote variatie aan organic tea’s!

Het kopje koffie dat ik op vrijdag altijd gezellig met mams dronk in het dorp is vervangen door een wandeling naar de Daily Coffee met Eveline. Net buiten de campus ligt dit gezellige tentje met overheerlijke Pumpkin Spice Latte.

De echte American Feeling hebben we inmiddels ook beleefd. We zijn naar Bobcats – Grizzly’s Basketball game of the year geweest! Ondanks dat we niet de fijne kneepjes van het basketballen wisten toch heel erg leuk om te zien! Uiteraard hebben we erg hard staan juigen toen onze MSU Bobcats wonnen!


Zoals jullie horen, het gaat hier goed!

Het is hier fijn, gezellig, mooi en ik wil hier voorlopig niet meer weg…


  • 24 Januari 2010 - 09:36

    Sjaak:

    Keus genoeg wat de cereals betreft. Lijkt me een leuke winkel. En waarom worden jullie dan wel "crazy amsterdammies" genoemd? Omdat jullie altijd hard aan het studeren zijn?

    Kus

  • 24 Januari 2010 - 13:26

    Ellen:

    KKKKKKKKKOUOUOUOUOUOUD!!!! Hahah!
    Leuk dat jullie met een paar weken al helemaal 'veramerikaanst' zijn.

    xxx

  • 25 Januari 2010 - 10:21

    Annita:

    Wat een mooie foto's!(dish__ ;-)) en verhalen.
    We krijgen een geweldige indruk van al je belevenissen. En dit al in een kleine 3 weken tijd....
    XXX-jes

  • 25 Januari 2010 - 20:52

    Sylvia En Rene:

    Hi Josette,
    Ondanks dat het erg koud is ziet het er wel erg mooi uit allemaal.Wat een mooie foto`s heb je gemaakt. Leuk dat je je draai al aardig hebt gevonden,helemaal aan de andere kant van de wereld.
    Je bent ook naar het rookie museum geweest zag ik.??!!! We wachten met smart op de volgende verhalen en foto`s.

    Till Hearings!!!!

    ( staat in het boekje )

  • 26 Januari 2010 - 08:26

    Abele:

    Raarrrrrr! ;) Mooi(e) verhaal/foto's schoonzusje! xx

  • 26 Januari 2010 - 12:39

    Tante Yola:

    Hee lief nichtje van me, wat fijn dat het goed gaat! Wel afzien met die kou.....en wij mekkeren hier al als het een paar graadjes vriest! Geniet lekker verder en ik denk aan je vanuit een besneeuwd Sint Pancras
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 52840

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: