Back in The States! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Back in The States! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Back in The States!

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

18 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een hoop heimwee, werkuren en herinneringen ben ik terug in Amerika. Dit keer geen rechtstreekse vlucht naar Bozeman, Montana maar naar L.A. California, waar een vriend mij al stond op te wachten.
Komende nachten zal ik in verblijven in het prachtige huis van zijn ouders in Templeton.

Na een tour door Beverly Hills, Hollywood en Studio City was het tijd om te beginnen aan de trip over Highway 101 richting Templeton. Een prachtig dorp tussen de bergen ongeveer met 4000 inwoners. Templeton doet denken aan een gemoderniseerde versie van een wild-western stad. Het ligt op slechts 25 minuten rijden van de prachtige kust met de mooiste uitzichtpunten, de mooiste golven en de mooiste stranden.
Een uitermate geschikte plek dus om voor het eerst dit jaar op teenslippers te lopen en met je voeten in het zand te woelen.

Gister hebben we een vele stranden bezocht, waaronder een waar alle zeeleeuwen/zeehonden (weet nog steeds niet wat het nou precies zijn) verzamelen om lekker op het strand te luieren totdat de jongen groot genoeg zijn om te kunnen zwemmen. Wat een indrukwekkende beesten zijn dat! Er worden er per jaar zo'n 4000 geboren op die plek maar slechts 50% overleeft het eerste jaar. Rond deze tijd van het jaar leren ze namelijk zwemmen en dat weten de haaien en orka's ook...

Ook hebben we een farmers market bezocht. Deze was in de hoofdstraat van de stad San Luis Obispo, een van de grootste steden hier in de buurt.
De hele straat stond vol met kraampjes waar je biologisch verbouwd voedsel kan kopen van lokale boeren. Op de achtergrond was live muziek en de bomen waren allemaal versierd met lichtjes. Wat is Amerika toch fijn!

Vandaag ga ik een poging doen om te surfen. Ik bendruk het woord poging want het schijnt nogal moeilijk te zijn om te leren. Ondanks dat heb ik het er wel voor over om mezelf belachelijk te maken want een SoCal ervaring is niet compleet zonder een snuifje van het surfleven hier.

De prachtige plaatjes volgen snel!

Dikke knuffel vanuit het met zon overgoten California!


  • 18 Maart 2011 - 17:46

    Kim:

    Hiiii Joos,
    Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat je weg ging joh? Veel succes met het surfen, denk niet dat surfen echt aan mij is besteed. Had Marjolein nog wat tips voor je? HAVE FUN!
    Xxx

  • 18 Maart 2011 - 18:07

    Annita:

    Jaja, dametje heeft het weer prachtig voor elkaar!!!
    Joosje lief, geniet ervan.
    En vergeet niet, je echte cowboy woont HIER!!!!!

    XXX

  • 18 Maart 2011 - 20:22

    Kaj:

    Nou schat... dat wordt dan surfen deze zomer :D ( hopelijk ).

    veel plezier nog lief.. kus

  • 22 Maart 2011 - 08:25

    Annita:

    Mooie foto's op je facebook, surfbabe!!!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 52825

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: