Yellowstone National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

14 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yellowstone, het oudste nationale park ter wereld. Het is 9.000 vierkante kilometer en het center bestaat uit een ingestorte vulkaan van 3000 vierkante kilometer. De vulkaan is ingestort nadat hij 600.000 jaar geleden voor het laatst is uitgebarsten. Nog steeds is de vulkaan een erg onrustig gebied in Yellowstone. Dit wordt echter scherp in de gaten gehouden want als deze vulkaan uitbarst, zal deze al het leven op aarde verwoesten. Door de vulkaanuitbarsting is de natuur heel divers en bestaat ui geisers, modderpotten, meren, bossen, heetwaterbronnen en stoomgaten.
Zondag 14 februari, een mooiere dag om naar het park te gaan was er niet. Tegen alle verwachtingen in was het een perfect helder blauwe lucht met een heerlijk zonnetje.
Eerst zijn we langs ‘Mammoth Hot Springs’ gereden. Door de bacteriën die in het hete water leven krijgen deze hot springs onzettend mooie kleuren. Het water wat hier stroomt is zo warm dat er verder niks in overleeft. Naast Mammoth staat de wereld beroemde 11 meter hoge Liberty Cap.
Hierna zijn we doorgereden naar Tower Ski Area. Onderweg werden we verrast door een Eagle die hoog in de boom zijn prooi aan het eten was en een kudde wilde herten langs de kant van de weg.
Onderweg hebben we ons geïnformeerd in de boekjes die we bij het visitor center hadden meegekregen. Hier stond onder andere in dat bizons erg gevaarlijk zijn, vooral als je dichtbij komt. Er worden jaarlijks meer bezoekers gedood door bizons dan door de beren die er in het wild leven.
Vanaf Tower Ski Area zijn we een trail gaan cross country skieeen. Hier zagen we onbeschrijfelijk prachtige uitzichten over Yellowstone River, bos, rotsen en watervallen. De waterval was slechts deels bevroren en was daardoor echt een natuurwonder om te zien.
Na 18 kilometer was ik er toch wel achter dat dit meer slenteren is met extra gewicht en latten aan je voeten. Niet helemaal wat ik had gehoopt dus. Ondanks dat de ski’s niet helemaal mijn ding waren werd ons dagje alleen nog maar beter. Bijna terug bij de auto liep er een bizon voor ons op de weg. Een enorm beest van zo’n 1000 kilo met door de heftige kou en sneeuwval een bevroren sneeuwbaard. Nu ging bij ons het lampje branden dat deze prachtige beesten toch wel heel gevaarlijk zijn. Tijdens het rollen in een zandpool zijn we hem snel gepasseerd. Een paar meter verder zijn we een stukje de berg opgeklommen zodat we ook de voorkant goed konden zien. Inmiddels hadden we ons bedacht dat een bizon geen moeite heeft met het rennen door de sneeuw, want dat gaat 3 keer sneller dan wij ooit zouden kunnen rennen. Klaar staand met de camera, half achter een boom verschuilend blijft de bizon op zo’n 25 meter van ons af stil staan. Het heeft een mooi plaatje opgeleverd maar duurde enige tijd voordat we ons weer durfde te bewegen. Super bijzonder om een bizon van zo dichtbij te kunnen zien.
Op het vervolg van de terugweg zagen we nog een Moose (eland). Omdat deze normaal diep in het bos leven zijn ook deze erg zeldzaam om te zien. Ook dit was een enorm mooi en groot beest. Al tegen elkaar zegent dat het helemaal compleet zou zijn als we een bobcat achtige tegenkwamen zagen we voor ons een coyote. Opzoek naar voedsel rende deze een paar meter naast de auto mee. Hierna zijn we nog vele (kudde) dieren tegengekomen: bighoorn sheep, lesser scaup, squirrels, more deer, more elk and more bisons.

Al met al was het een super mooie dag die in geen woorden te beschrijven valt. We hebben met alles heel erg veel geluk gehad omdat dit totaal plaatje van het park zeldzaam is.
Het is een van de mooiste dingen die ik ooit in me leven heb gezien en die lach op mijn verbrande gezicht zal ook niet snel meer verdwijnen!

p.s. ik heb foto's uit oudere berichten verwijderd zodat ik mijn blijheid over Yellowstone met jullie kan delen op foto's. De foto's staan wel nog op mijn facebook.

  • 15 Februari 2010 - 06:09

    Kaj:

    Wat super vet allemaal. dit wil ik ook zeker zien als ik er ben. haha ;)

    kuz kus

  • 15 Februari 2010 - 06:39

    Annita:

    Gelukkig is onze Moos knapper ;-).
    Wat ontzettend gaaf daar!

    En voor deze week...studeerze maar weer! en hou die lach vast, staat je zo mooiiii!

    kus

  • 15 Februari 2010 - 07:28

    Sjaak:

    Dat ziet er spectaculair uit! Ik dacht altijd dat je een hekel aan wandelen had. Vooral die foto van die arend in de boom vind ik mooi.

  • 15 Februari 2010 - 08:51

    Annita:

    Een hekel aan wandelen, ook aan het bos, hooguit het sprookjesbos... dan ging je wel mee! Nu deze ervaring in het national parc, het real sprookjesbos voor mensen die van avontuur houden, waar de gevaren op de loer liggen...en jij verstopt achter een boom om die foto te maken. Dit klinkt als muziek in mijn oren.
    Het is Amazing! Wandelen, skieën en de auto...Weet je dat La Couture ook in een Nationaal Park ligt ;-)
    Komende zomer gaan wij daar ook eens samen wandelen ;-)Daar wonen ook deer's !!

  • 15 Februari 2010 - 15:14

    Rene:

    Wat een mooie foto`s. Je hebt wel een mooie dag uitgezocht. We zijn erg jaloers, dat begrijp je natuurlijk wel. Hoeveel vrienden zaten er eigenlijk in dat Bison pak??

    Als je denkt wat zit Kaj te doen op de bank.

    Hij zit te popelen!!!

    Veel plezier.
    Rene

  • 16 Februari 2010 - 16:00

    Yola:

    Wat beleef jij lekker veel!!! Je kunt trouwens heel boeiend schrijven want ik lees het in één ruk door.En die foto's...prachtig!!
    Zit ik hier maar suf in mijn kantoortje te werken......ik wou dat ik naar je toe kon!
    Blijf genieten he!!

    groetjes van je tante

  • 16 Februari 2010 - 17:24

    Ellen:

    Zo Joos, mocht het niets worden met de voeding dan kan je altijd nog als gids in Bozeman doorgaan, wat weet je er veel van af hej, jij let op!! Leuk om de foto's erbij te zien maar ik vind het er vooral nog steeds heeeeeeeeeel koud uitzien, brrrrrrrrr.
    xxx Elly

  • 16 Februari 2010 - 19:11

    Abele:

    mooi hoor! heb je al zin in broodje kaas / broodje groentekroket? :P

  • 17 Februari 2010 - 12:21

    Rosien:

    Ik ben jaloers. Trut :p

  • 18 Februari 2010 - 01:49

    Ricardo:

    Superrrrvet...en hele gave foto's!

    Liefs

  • 18 Februari 2010 - 17:42

    Pablo:

    heej joos,
    ik was dat papiertje kwijt maar gelukkig heeft je lieve moeder het nog een keer voor me opgeschreven.
    zo zo oog in oog met een bison wat een afontuuren heb je nog een beetje tijd om te studeeren????
    goed dat je het zo leuk hebt. maak het zo mooi en leuk mogelijk.
    dit pakt niemand je ooit meer af
    kus pablo

  • 18 Februari 2010 - 20:10

    Kim:

    Hiiii Meissie!! :)
    Jeeeemig wat maken jullie veel mee, en bekijken jullie veel zeg! Super leuk maar moet je natuurlijk ook wel doen als je daar bent. Volgens mij hebben jullie t echt enorm naar je zin??
    (K) Liefs van kim

  • 19 Februari 2010 - 10:48

    Annita:

    Wij zijn reuze benieuwd naar het komende weekend, wat voor leuke dingen je dan gaat doen. We krijgen er vast en zeker weer zo'n mooi verhaal over. Hoewel mooier dan dit kan bijna niet meer!
    Kus hou van je!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 52842

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: