Josette goes local - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu Josette goes local - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josette Toor - WaarBenJij.nu

Josette goes local

Door: josette

Blijf op de hoogte en volg Josette

19 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De zon schijnt, de bloemetjes komen uit, het gras is groen. Kortom, ook hier in Bozeman begint de lente door te breken.
Van een terrasje hebben we al lekker geprofiteerd en het huiswerk word door ons en vele andere studenten buiten gemaakt. Dit zorgt ervoor dat ik al een aardig kleurtje heb opgedaan.

Na al vier maanden in deze geweldige staat te zitten voel ik me één met de bevolking. Ik kijk er niet meer van op als ik op straat gepasseerd word door een cowboy, er iemand mee neuriet op country muziek, of er een groep mensen op danst. Sterker nog, ik heb inmiddels ook een echte cowboy hoed met bijbehorende muziek. Stiekem ben ik teleurgesteld dat niemand in Nederland met mij mee zal genieten van deze vrolijke ‘volks’ liederen.
Om het compleet te maken hebben Eveline en ik besloten om ons in een local store als echte cowgirls te verkleden. We zijn het met elkaar eens dat we dat gedaan moeten hebben voordat we over drie weken (helaas) alweer richting oosten vertrekken. Met blousjes, veelste hoge spijkerbroeken, laarzen en hoeden poseren we voor de foto. Lachend en voor de grap roepend hoe sexy we wel niet zijn blijken de mensen hier het echt sexy te vinden….

Doordat de lente eindelijk is aangebroken zijn de wegen in Yellowstone National Park bijna allemaal geopend. In plaats van alleen de noord kant van de park te kunnen betreden zijn nu ook Oldfaithful en Grand Canyon of Yellowstone te bezichtigen. Ondanks dat ik het geiser gebied Oldfaithful al eens had bewonderd blijft het er waanzinnig mooi.
De Grand Canyon ligt meer richting het oosten van het park. Bij deze canyon valt er een enorme waterval naar beneden die veranderd in een rustig beekje, voorstromend tussen de rood kleurende rotsen.
Naast deze natuurwonderen heb ik ook nog van zo’n 200 meter afstand een enorme Grizzly beer en een jagende wolf kunnen zien. Beide zeer gevaarlijke en zeldzame pracht beesten.

  • 20 April 2010 - 05:13

    Sjaak:

    Als jij nu, over een paar weken, in dat mooie ananaspak op Schiphol aankomt dan sta ik met ballonnen klaar.

  • 20 April 2010 - 06:23

    Kaj:

    Hier moet de lente nog komen hoor, als ik het weerbericht op deze website moet geloven. 23 graden! Heerlijk. Dat wordt duo punotti. veel plezier nog schat :D. kus

  • 20 April 2010 - 07:55

    Annita:

    Tja wat kan ik er meer van zeggen....have fun deze weken nog!
    kus mama

  • 20 April 2010 - 08:12

    :

    Heeeeeej sexy cowgirl! Whaha! Hebben jullie het weer van ons gejat ofzo? Het is deze week hier nu niet echt boeiend geweest :S Maar daar komt vast wel weer verandering in! Wat erg dat he over 25 dagen al weer naar huis moet!! Daar wil ik echt nog niet aan denken!! Maar goed ik ben hier nog een maandje of 3, dus mocht je zin hebben om de cowgirl uit te hangen in Griekenland dan moet je het maar even laten weten!!!
    Knuffels!!!!!!

  • 20 April 2010 - 19:13

    Josefien:

    hoi Josette, wat een prachtige foto´s steeds (en verhalen), alsof je de hele wereld hebt afgereisd en dat allemaal daar in Montana en die omgeving. Nog een maandje en je komt weer terug, eerst nog veel plezier en sterkte met het afscheid straks.

  • 21 April 2010 - 18:23

    Sylvia En Rene:

    Het wordt tijd om je eigen reisverhalen boek te gaan schrijven. Het is elke keer erg leuk om je verslagen te lezen. Een groter contrast in foto`s is er volgens mij niet. Je bent een ananas of een cowgirl.
    Ik weet de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar je zal er doorheen moeten.

    Genieten maar de laatste weken.

  • 22 April 2010 - 19:24

    Rosien:

    Hahaha die cowgirl foto, prachtig! En die wolf, ook mooi!

  • 25 April 2010 - 09:06

    Kim:

    Hahahahaha! Wat een ge-wel-dige foto's!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Druk aan de studie!!

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2011

Verdiepingscursus # 2

23 Maart 2011

Goodbye Cali, Hello Bozeman (Home)

18 Maart 2011

Back in The States!

14 Mei 2010

Joos went Montana

02 Mei 2010

Pioneer Ranch
Josette

Omschrijving: Hey! Spring Semester 2010 zal ik in Montana volgen! Sterker nog, aan Montana State University! Hier zal ik gedurende 4 maanden héél hard aan de studie gaan om een stapje dichter bij mijn doel te komen: 'een slimme carriere vrouw worden'! Middels deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak! Liefs Josette

Actief sinds 12 Dec. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 52845

Voorgaande reizen:

06 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Druk aan de studie!!

Landen bezocht: